راهنمای خرید مبل استیل(سلطنتی)

راهنمای خرید مبل استیل
4.3
(6)

راهنمای خرید مبل سلطنتی(استیل)

یکی از پرطرفدارترین انواع مبل در میان سبک‌های مختلف، مبل استیل یا سلطنتی(Royal Sofa) است. اگر بخواهید یک دکوراسیون شیک و بسیار لوکس را برای خانه خود در نظر بگیرید، مسلماً بهترین انتخاب برای شما مبل استیل است.  در این نوشته به راهنمای خرید مبل استیل (سلطنتی) می‌پردازیم.

مبلمان استیل منبت کاری‌ها و کنده کاری‌های بسیار زیاد همراه با نقوش زیبا و پیچیده دارند و همین امر باعث می‌شود که بسیار مجلل و اشرافی به نظر برسند.

پیشنهاد به شما: برای مشاهده قیمت انواع مبل سلطنتی جدید و شیک به خرید مبل استیل مراجعه کنید.

مدل‌های مبل استیل در بازار بسیار است و ممکن است به راحتی نتوانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما جدای از بحث زیبایی و طرح، باید به فاکتورهای مهم‌تری نیز توجه کنید. مثلاً دوام و استحکام مبل و اینکه چه متریالی در ساخت آن استفاده شده، نکات مهمی هستند که نمی‌شود از آن‌ها چشم پوشی کرد.

👇 برخی از عزیزانی که به ما اعتماد کردند 👇
👈👈مشاهده همه

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

مشاوره رایگان ارسال پیام در ایتا ارسال پیام در روبیکا ارسال پیام در واتس‌آپ ارسال پیام در تلگرام

در صنعت دکوراسیون داخلی، مبلمان شیک بسیار مهم است و جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید چیدمان منزل شما با مبل‌های سلطنتی، چشمگیر و منحصر به فرد باشد، باید حتماً قبل از خرید به نکات مهمی همچون اجزای تشکیل دهنده مبل، منبت کاری، پارچه، اسفنج و فوم به کار رفته، جنس چوب، بدنه مبلمان، ابعاد، قیمت، رنگبندی، راحتی، زرق و برق و ده‌ها فاکتور دیگر توجه کنید که ما در راهنمای خرید مبل استیل از مجله پرشین چوب، تصمیم داریم آن‌ها را به شما بگوییم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای خرید مبل سلطنتی – در خرید مبل استیل باید به چه مواردی توجه کنیم؟

در این راهنمای خرید مبل استیل که توسط فروشگاه پرشین چوب تهیه شده به شما مهمترین نکات را خواهیم گفت تا در نهایت انتخاب فوق العاده ای داشته باشید و از خرید مبل استیل برای منزل خود راضی و خوشنود باشید.

توصیه می‌کنیم قبل از اینکه به ادامه مطلب بپردازید در هنگام خرید مبل استیل به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر مستاجر تشریف دارید و مجبور هستید هر سال منزل خود را عوض کنید حتما مبل‌هایی را خرید کنید که جابجایی آنها راحت‌تر باشد.(مانند مبل راحتی)
  • معمولا حجم و اندازه مبلمان استیل از بقیه سبک‌ها بزرگ‌تر می‌باشند. اگر فضای منزل‌تان کوچک است حتما به این نکته توجه کنید.
  • با توجه به وجود قیمت‌های متفاوت در بازار، مشخص کردن بودجه در هنگام خرید مبل استیل باعث می‌شود که به راحتی خیلی از گزینه‌های اضافی حذف شوند و سریع‌تر مبل مناسب خود را انتخاب کنید.

جنس چوب مبلمان استیل و کلاف آن

می‌توان گفت که مهمترین ویژگی مبل‌های استیل جنس چوب و اسکلت آن‌ها (کلاف) است. اگر مبل شما بدنه محکم و جنس چوب خوبی نداشته باشد، عمر چندانی هم نخواهد داشت و به سرعت خراب و مصطحلک می‌شود. پس یکی از مهمترین نکاتی که باشد به آن توجه کنید، جنس چوب و کلاف مبل استیل است. ساختار مبلمان استیل به این صورت است که از چوب بسیار زیادی در ساخت ان استفاده می‌شود، بنابراین بخش عمده مبل شما چوب است.

پیشنهاد به شما: برای مشاهده قیمت انواع مبل جدید و شیک لطفا به مقاله خرید مبل مراجعه کنید.

علاوه بر زیبایی، منبت کاری و رنگبندی چوب، جنسی که این چوب‌ها دارند نیز، بسیار مهم است. چوب‌های مختلف ظاهر متفاوتی به مبل می‌بخشند و ممکن است از درجه دوام متغیری برخوردار باشند. چوب گردو، راش، بلوط و افرا، چوب‌هایی هستند که عمدتاً در ساخت مبل استیل بکار می‌روند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و بر قیمت نهایی مبل تأثیر می‌گذارند.

گاهی برخی از سازندگان مبل، به جای چوب از مواد مصنوعی برای ساخت مبل استفاده می‌کنند که این موضوع با وزن مبل به راحتی مشخص می‌شوند. مبلمانی که از چوب ساخته می‌شود، وزن سنگین‌تری دارد و البته استحکام بیشتری نیز خواهد داشت.

طرح و سبک منبت کاری‌های مبل سلطنتی

مبل استیل یا سلطنتی معمولاً با منبت کاری های جذاب و چشمگیر خود شناخته می‌شود و اصلاً تفاوت مبل استیل و مبل کلاسیک در میزان منبت کاری آن‌هاست. مبل استیل از کلاسیک منبت کاری بیشتر و شلوغ‌تری دارد. یک منبت کاری عالی، باید دارای ظرافت، طراحی شیک و نقوش زیبا باشد. عموماً منبت کاری علاوه بر تاج مبل، بر روی دسته‌ها و پایه‌های مبل نیز انجام می‌شود و هر چه منبت کاری های یک مبل استیل بیشتر و شکیل‌تر باشند، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

پیشنهاد به شما: برای اطلاع از قیمت مبل سلطنتی در چهاردانگه لطفا به مقاله خرید مبل استیل چهاردانگه مراجعه کنید.

زیرا چوب بیشتری باید برای ساخت آن مصرف شود. گاهی برخی از تولید کنندگان مبل در برخی از مدل‌هایی که حجم بالایی از منبت کاری دارند، قسمت‌هایی از منبت کاری را با مواد مصنوعی همچون پلی اورتان یا ترکیبی از رزین ایجاد می‌کنند که این کار باعث سبک‌تر شدن وزن مبل و البته ارزان‌تر شدن آن می‌شود.

خوب است بدانید که هر چه وزن مبل‌های استیل بالاتر باشد، نشان دهنده مرغوبیت و استحکام کلاف، چوب و اجزای تشکیل دهنده آن است. بالا بودن وزن مبل ارتباط مستقیمی با طول عمر آن دارد و مبل‌های سنگین دوام و ماندگاری بیشتری دارند.

تشک‌های مبل استیل

دوبل یا یک تکه بودن تشک‌های مبل‌های استیل نیز اهمیت دارند. تشک مبل‌های سلطنتی اگر به صورت دوبل ساخته شوند بهتر است زیرا به مرور زمان و نشستن مدام روی مبل، فرم اسفنج یا فوم قسمت نشیمنگاه مبل از بین می‌رود یا فرو می‌رود. مبل‌هایی که دارای تشک دوبل باشند به راحتی فوم یا اسفنج داخل‌شان قابل تعویض است. اما اگر تشک مبل به شکل یک تکه باشد، نمی‌توان آن را تعویض کرد و مبل دیگر کارایی نخواهد داشت.

پیشنهاد به شما: برای اطلاع از قیمت مبل سلطنتی در تهران لطفا به مقاله خرید مبل استیل تهران مراجعه کنید.

از طرفی فوم یا اسفنج به کار رفته در مبلمان استیل نیز مرغوبیت‌های مختلفی دارد. بهتر است از فوم سرد در تولید مبل مورد نظرتان استفاده شده باشد، زیرا کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر فوم‌های موجود دارد. برای اینکه بتوانید بفهمید که آیا فوم سرد در ساخت مبل بکار رفته یا خیر، باید کمی سطح آن را فشار بدهید. فوم سرد بعد از فشار دادن، سریعاً به حالت اول باز می‌گردد اما فوم گرم با تأخیر به شکل اولیه خود بر می‌گردد.

منابع: پرشین چوب، housebeautiful

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا 6

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

1 دیدگاه برای “راهنمای خرید مبل استیل(سلطنتی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *