تمیز کردن مبل مخمل، پارچه‌ای و چرمی

تمیز کردن مبل
3.3
(3)

تمیز کردن مبل مخمل، پارچه‌ای و چرمی

تمیز کردن مبل یکی از کارهای مهم و البته چالشی در نظافت و نگهداری از مبل است. مبل‌ها نیز مانند هر وسیله دیگری کثیف می‌شوند و نیاز به نظافت دارند. نظافت مبل جدا از اینکه باعث تمیزی مبل می‌شود موجب افزایش عمر آن نیز می‌شود. مبل مانند لباس نیست که با خیال راحت آن را در ماشین لباس‌شویی انداخت و تمیز تحویل گرفت. شستن مبل یکی از چالش‌های مهم هر کدبانویی محسوب می‌شود که تمایل دارد خود این کار را در خانه انجام دهد. در این مقاله از سایت پرشین چوب به این بحث می‌پردازیم.

پیشنهاد به شما: حتما مقاله مبلمان استیل(سلطنتی) که در مورد قیمت مبل استیل و نکات مربوط به خرید مبل استیل ارزان است را، از دست ندهید.

برای شستن مبل دو راه وجود دارد: ۱- سپردن آن به افراد و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند. ۲- شستن آن با تکیه بر توانایی خود

اگر قرار است شستن مبل خود را به افراد و شرکت‌ها بسپارید حتما قبل از ورود آنها فرش خود را جمع کنید و یا حداقل یک روفرشی روی آنها بیندازید. در بعضی از موارد دیده شده است خود این دستگاه‌های شستشوی مبل، باعث کثیفی محیط پیرامون خود می‌شوند و احتمال دارد فرش شما را کثیف کنند.

👇 برخی از عزیزانی که به ما اعتماد کردند 👇
👈👈مشاهده همه

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

مشاوره رایگان ارسال پیام در ایتا ارسال پیام در روبیکا ارسال پیام در واتس‌آپ ارسال پیام در تلگرام

اگر هم قرار است تمیز کردن آن را خود انجام دهید بهتر است بدانید که این کار سخت و همچنین نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد. در این نوشته از مجله پرشین چوب روش‌های کلی تمیز کردن مبل و همچنین روش تمیز کردن مبل مخمل، روش تمیز کردن مبل پارچه‌ای و روش تمیز کردن مبل چرمی می‌پردازیم.

نکات مهم تمیز کردن مبل مخمل، پارچه‌ای و چرمی

قبل از اینکه وارد بحث شستن و تمیز کردن مبل شویم بدانید که یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌هایی که می‌تواند از کثیف شدن مبل جلوگیری کند استفاده از کاور یا حالت ساده‌تر آن رومبلی است. پس بهتر است برای دیرتر کثیف شدن مبل و یا تمیز کردن سریع‌تر آن، از آنها استفاده کنید.

قبل از استفاده از هر ماده شوینده و یا ترکیبی حتما حتما آن را روی قسمتی از رویه مبل که در دید هم نباشد تست کنید، در صورت سازگاری با رویه اقدام به تمیز کردن کنید.

اگر هم رویه مبل شما رنگ روشن دارد و یا در منزل فرزند کوچک دارید، نیاز به رومبلی بیشتر احساس می‌شود. شاید بعضی از افراد علاقه‌ای به آنها نداشته باشند ولی بسیار مفیدند و باعث می‌شود که مبل شما دیرتر کثیف شود.

همانطور که در بالا گفته شد تمیز کردن مبل را خیلی باید با دقت و حوصله انجام دهید. اگر نتوانید به طور صحیح این کار ا انجام دهید ممکن است نه تنها نتوانید آن را تمیز کنید، بلکه موجب کثیف‌تر شدن آن شوید. همچنین با توجه به گران شدن مبل‌ها و افزایش قیمت آنها، می‌طلبد که دقت بیشتری در این امر داشته باشید تا مجبور به عوض کردن پارچه مبل نشوید. در صورتی که حوصله و وقت آن را ندارید از افراد دیگری بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند.

برای شروع ابتدا با جارو برقی، خوب تمام آشغال و خرده ریزها را جمع کنید. بعد با سری باریک آن گرد و غبار و خاک موجود در بافت پارچه را جارو کنید. در صورت داشتن حیوان در خانه حتما موهای بیشتری روی آنها جمع می‌شود. شاید جاروبرقی نتواند مو و پرزها را جمع کند. در این صورت  آنها با یک جارو دستی و یا یک پرز گیر جمع کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از کثیف شدن فرش، زیر مبل  رو فرشی و یا یک پارچه ‌ای ضخیم پهن کنید.

پیشنهاد به شما: حتما مقاله مبل کلاسیک که در مورد قیمت مبلمان کلاسیک  و همچنین نکات مربوط به قیمت مبل کلاسیک جدید و شیک است را، بخوانید.

آزمایش کردن شوینده:

جدا از اینکه جنس رویه مبل شما از مخمل، پارچه‌ و یا چرم است، قبل از استفاده از هر شوینده‌ای چه دست‌ساز و چه شرکتی، حتما حتما برای اینکه مطمئن شوید که به رویه مبل آسیب نمی‌زند، حتما قبل از شستشو، آن را روی قسمتی از رویه مبل که در دید نیست امتحان کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. اگر رنگ پارچه تغییر نکرد آن وقت شروع به شستن کل مبل کنید.

👇 برخی از عزیزانی که به ما اعتماد کردند 👇
👈👈مشاهده همه

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

مشاوره رایگان ارسال پیام در ایتا ارسال پیام در روبیکا ارسال پیام در واتس‌آپ ارسال پیام در تلگرام

تمیز کردن کلی مبل به صورت دستی:

در این روش یک لگن بزرگ را با آب ولرم(نه سرد باشد و نه گرم بلکه ولرم باشد) تا تصف پر می‌کنیم. آب ولرم خود نیز به تنهایی باعث تمیزی می‌شود و به مبل آسیب نمی‌زند. بعد شامپو فرش یا صابون رنده شده و یا ماده شوینده را (بر اساس دستورالعمل آن) به میزان مناسب به آن اضافه کنید. البته همانطور که در قبل هم گفته شد حتما مطمئن شوید که آین شامپو فرش یا ماده شوینده روی پارچه مبل اثر سویی نداشته باشد. بعد از اضافه کردن شامپو فرش هم می‌زنیم تا حسابی کف کند. بعد کف را با یک پارچه خشک و یا یک تور پارچه‌ای روی رویه مبل بکشید و شروع به شستن کنید.تمیز کردن مبل مخمل، تمیز کردن مبل پارچه‌ای، تمیز کردن مبل چرمی

در پایان موقع آبکشی و جمع کردن کف‌ها از روی مبل است. برای این منظور لگن را با آب ولرم و تمیز پر کنید و پارچه‌ای را در آب فرو ببرید و بعد از آن خوب آب آن را بگیرید. با همین پارچه نمدار شروع کنید به آبکشی مبل و جمع کردن کف‌ها. لازم است این کار را بارها انجام دهید تا زمانی که همه‌ی کف‌های مبل از بین برود.

بعد از این مرحله اجازه دهید تا مبل به مدت چند ساعت در معرض باد قرار بگیرد و یا با پنکه  نم موجود در آن خشک کنید.

تمیز کردن مبل با دستگاه بخار شوی:

استفاده از بخار شوی در مقابل روش دستی بسیار راحت‌تر است. بخار آب با نفوذ در تاروپود پارچه و قسمت‌هایی که دست انسان به آن نمی‌رسد باعث تمیزی بیشتر می‌شود. برای استفاده از این دستگاه‌ها طبق دستورالعمل و کاتالوگ خود دستگاه عمل کنید. حتما از پارچه مبل خود نیز اطلاعات کافی داشته باشید و در صورت وجود توضیحات پارچه، به آن توجه کنید. معمولا بخار شوی‌ها فقط با آب کار می‌کنند، در صورتی که بخار شوی شما قابلیت اضافه کردن مواد شوینده را دارد، می‌توانید به آن نیز مواد شوینده را اضافه کنید.

شستن مبل با این دستگاه‌ها چندان پیچیده نیست. ولی استفاده از آن نیاز به مهارت و تجربه دارد. در پایان بهتر است برای خشک شدن کامل مبل آن را در معرض هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود.

ترکیباتی برای لکه گیری مبل:

در اینجا ترکیباتی برای لکه گیری در همه نوع از رویه‌ها آورده شده است. ولی حتما حتما توجه داشته باشید هر زمان خواستید از این ترکیبات استفاده کنید حتما آن را روی قسمتی از رویه که در دید نیست، تست کنید تا در صورت سازگاری با رویه از آن استفاده کنید.

ترکبیب جوش شیرین با آبلیمو: جوش شیرین را با آبلیمویی که خاصیت اسیدی دارد ترکیب کنید. برای درست کردن این ترکیب ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را مقدار آبلیمو(نصف فنجان) مخلوط و شروع به هم زدن کنید تا کف کند. اگر کف بیشتری نیاز دارید مقدار آب لیمو را باز افزایش دهید. 

فوم پاک‌کننده صندلی ماشین: این فوم را از فاصله ۱۰سانتیمتری بر روی لکه و یا کل رویه مبل اسپری کنید. بعد از ۳-۲ دقیقه با یک  پارچه تمیزفوم را جمع کنید.

خمیردندان: کمی خمیر دندان را روی لکه بمالید. بعد از ۲۰ ثانیه با یک دستمال تمیز و مرطوب آن را پاک کنید.

اسپر لکه بر لباس: طبق دستورالعمل شرکت مربوطه استفاده کنید.

تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل مخمل نسبت به بقیه مبل‌ها حساسیت بیشتری دارد. باید مراقب بود که به پارچه آسیب نرسد و به پرزهای آن  که ممکن است در اثر فشار تمیز کردن کنده یا له شوند آسیبی نرسد. پارچه‌های مخمل به خاطر ظاهر جذاب، شیک و همچنین جنس نرم و لطیفی که دارند بیشتر مورد توجه افراد قرار می‌گیرد.

پیشنهاد به شما: حتما مقاله تولیدی مبل به موضوعات تولیدی مبل استیل، تولیدی مبل چهاردانگه، تولیدی مبل کلاسیک، تولیدی مبل راحتی و همچنین قیمت تولیدی مبل می‌پردازد را بخوانید.

اگر مبل مخمل در خانه دارید حتما نظافت و تمیز کردن آن برایتان به یک چالش تبدیل شده است. در این نوشته از مجله پرشین چوب قصد داریم با بیان نکات مفید، از این چالش بکاهیم. پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن مبل مخمل
تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل پارچه‌ای

تمیز کردن مبل پارچه‌ای را نیز می‌توانید با روش‌های فوق انجام دهید.

تمیز کردن مبل پارچه‌ای
تمیز کردن مبل پارچه‌ای

تمیز کردن مبل چرمی

تمیز کردن مبل چرمی نسبت به مبل مخمل و پارچه‌ای آسان‌تر است. بافت چرم طوری است که به آسانی به خود لکه نمی‌گیرد. با روش‌های گفته شده می‌توانید به تمیز کردن مبل چرمی خود بپردازید.

تمیز کردن مبل چرمی
تمیز کردن مبل چرمی

نتیجه گیری

سپاسگزاریم از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید و این مقاله از مجله پرشین چوب را تا انتها خواندید. در این مقاله ما روش‌های مختلفی برای شستن مبل بیان کردیم. هیچ‌کدام از این روش‌ها را ما خود استفاده نکرده‌ایم، فقط آنها را از منابع مختلف جمع آوری کرده‌ایم.

👇 برخی از عزیزانی که به ما اعتماد کردند 👇
👈👈مشاهده همه

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

مشاوره رایگان ارسال پیام در ایتا ارسال پیام در روبیکا ارسال پیام در واتس‌آپ ارسال پیام در تلگرام

 

شما از چه روشی برای شستن مبلمان منزل خود استفاده می‌کنید. آیا تا بحال از روش‌های گفته شده استفاده کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای دارید؟ محبت می‌کنید که روش‌ها و تجربیات خود را در قسمت ثبت نظرات برای استفاده ما و کاربران عزیز قرار بدهید. همچنین می‌توانید سوالات خود را از همین قسمت نظرات برای ما بفرستید.

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا 3

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

1 دیدگاه برای “تمیز کردن مبل مخمل، پارچه‌ای و چرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *